Dag 7 30/09

30 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Toen ik vanochtend, weer veel te vroeg,wakker werd bekroop me het spijtige gevoel dat ik gisteren mijn laatste broadwayshow gezien had... op maandag speelt er amper iets had ik gehoord dus vanavond nog iets zien was geen optie... Dacht ik 😉. Broadway-fever kruipt waar het niet gaan kan en Google vertelde me dat alladin wel speelt op maandag. Ik ging langs de box office alvorens ik aan mijn wandeling begon en kocht nog snel een ticketje voor vanavond. Goed zot hoor ik jullie denken maar het is niet dat ik volgende maand of zelfs volgend al terug kan komen dus... profiteren we ervan.

Ik had vandaag nog een wandeling gepland uit het boek BeNY,  mijn trouwe metgezel deze trip. Vol toffe tips en originele weetjes. Wandeling 7 leidde me van Soho over Nolita, little Italy, China town en de Lower East Side naar Alphabet City. Ik startte met een bezoekje aan Strand bookstore en als mijn hart in de bibliotheek al een sprongetje maakte was het nu een heuse salto... geen fotos van want ik kreeg het gevoel niet 'gepakt'. Van boven tot onder vol met boeken uiteraard maar ook originele gadgets en merchandise. Elke toeristische trekpleister heeft z'n eigen aanbod, tot boekenwinkels toe dus, al dekt boekenwinkel de lading niet... boekenwalhalla is correcter 😉

Nadien begon de wandeling pas echt de buurt rond prince en spring street is bruisend en origineel. Veel kleine winkeltjes en restaurantjes. Ik at er de befaamde cronut (donut meets croissant) maar die kon me niet echt bekoren. Ik had een halve liter water nodig om de zoetigheid weg te spoelen al was de textuur wel tof. Even later botste ik op greecologies waar je ter plaatse gemaakte Griekse yoghurt kan eten met allerlei soorten toppings.  Ik ging voor de classic met honing en walnoot. Heerlijk!

Na de wandeling nam ik de metro uptown richting carnegie hall. Ik had deze concertzaal alleen nog maar op de kaart zien staan en nog niet met eigen ogen gezien.... daarna wandelde ik door naar Lincoln center of Performing Arts en Julliard. Instituten die ik gezien moest hebben. Ik had nog wel wat tijd en had de 2 vorige keren dat ik in Central Park was telkens  "strawberry fields" gemist. Dat maakte ik nu goed. Daarna liet ik mezelf toe te 'verdwalen' in Central Park en kwam op de mooiste plekjes. Ik heb nog nooit zoveel eekhoorns gezien als de voorbije dagen maar nam nu de tijd om eens rustig te kijken hoe ze enkele zochten en onder de grond begroeven voor de winter. Heel leuk om bezig te zien, jammer genoeg geen racoons gespot 😉. Ik nam voor onbepaalde tijd afscheid van Central Park en ging iets zoeken om te eten. Het oorspronkelijk plan was om naar Bubba Gump te gaan (restaurantketen van Tom Hanks in forrest gump thema) maar door de plannen voor Alladin en het feit dat de menukaart me niet erg aansprak ging ik voor mijn laatste avondmaal in Manhattan terug voor Shake Shack. Snel en lekker, net als de 1e avond in NY.

Daarna was het dus de beurt aan Alladin. Magisch mooi. De geest was fantastisch en ze hebben het verhaal heel mooi op de scène tot leven gebracht. Het was, vond ik, de minste van de drie maar ik denk dat ik gewoon heel erg verwend geweest ben op Broadway 😍

Morgen wordt een vreemde dag. Heb nog bijna een hele dag hier maar heb geen zin in het afscheid... en tegelijk ben ik blij dat ik mijn familie ga terug zien. Dubbel dus... Maar eerst nog een nachtje goed slapen.