Dag 4 27/09

27 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Om half 8 vertrok ik met de bus deze keer richting Brooklyn Botanical Garden, een stukje van Prospect Park (dat zondag nog verder op de planning staat).Op vrijdag is dat in de voormiddag gratis toegankelijk dus ging ik een kijkje nemen. Zo mooi ... het was waar ook super rustig tot 10u ofzo dus kon rustig mijn tijd nemen om te ontdekken van de Japanse tuin over de ontdekkingstuinen tot de tuin van Shakespeare... stuk voor stuk pareltjes. Ze hebben er zelfs een boom waarop de scène van 'kus haar dan' uit de Kleine Zeemeermin MOET op gebaseerd zijn. Dat kan niet  anders 😉. Er is ook een binnengedeelte waar ze verschillende omgevingen hebben gecreëerd: tropisch, Middellandse zee en woestijn. Heel tof gedaan. Voor ik het wist was het 12u... Ik nam de tram richting union square.

Na even wandelen kwam ik uit bij het Flatiron building. Een architecturaal hoogtepunt vind ik toch wel. Heel speciaal om het in het echt te zien terwijl het jaren in mijn living gehangen heeft.

Het plan was om daarna de 2e wandeling uit het BeNY boek te volgen dat me over de High Line naar Chelsea Market en  Washington Square Park zou brengen.

De High Line is een verhoogd park dat de route van een oude spoorweg volgt. Heel knap gedaan en als je de massa's mensen weg denkt ook echt een stukje om tot rust te komen. .

Aan het andere einde ligt Chelsea Market. Een heel grote food market vol eettentjes en winkels. Ik at er een slice pizza bij Filaga en wat was dat lekker, een heerlijke kraakverse bodem belegd met de lekkerste dingen... de market is in industriële stijl en stampvol mensen maar het blijft gezellig op de een of andere manier. Mijn dagen zijn tekort maar dit zou een plekje zijn om naar terug te keren.

Onderweg naar het park maakte ik wat afwijkingen voor het huis van Carrie uit SATC en de buitengevel van F.R.I.E.N.D.S., oh en ik passeerde de milk bar op aanraden van vriendinnen en proefde daar van de Milk Bar Pie in softijs vorm. Een aanradertje.

Daarna liep ik even verloren maar vond mijn weg terug en nam een verdiende pauze in het park

Washington Square Park ligt vlakbij NYU waar veel muziekstudenten zitten en er wordt dus heel veel muziek  gemaakt, zalig.

De wandeling was nog niet ten einde en ik wandelde verder door de east village en sloot de dag af met een Taco van Ottos Tacos.

Alweer een topdagje! Nu een rustig avondje lezen in bed na een deugddoende douche...Voeten hebben het verdiend, 32 000 stappen alweer... k ga op een week gestapt hebben voor een maand denk ik 😂.

Het is gek om te merken hoe op mijn gemak ik me hier voel. Alsof ik thuis ben. Zonder kindje en relatie en job in België... Ik zou het echt proberen hier....

Morgen kajakken en een dagje strand.... ook dat is New York.